lip
29

Biegnij i ucz się

Panująca latem piękna pogoda zachęca do spacerów. A gdyby tak przyspieszyć podczas przechadzki? Jak przekonują naukowcy, bieg to samo zdrowie. Mało tego, poranny jogging można wykorzystać… na naukę!

Piękna pogoda sprawia, że siedzenie w domu zdaje się grzechem. Warto spożytkować wolny czas na świeżym powietrzu, na przykład biegając po lesie czy parku. Jak tłumaczą naukowcy, bieganie stanowi najprostszą formę ruchu.

Bieganie ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Zmniejsza ryzyko otyłości. Regularne bieganie (co najmniej dwa, trzy razy na tydzień) poprawia metabolizm, co przyczynia się do szybszego spalenia tkanki tłuszczowej. Dzięki bieganiu zmniejszamy również ryzyko chorób serca i chorób nowotworowych.

Inną korzyścią jest poprawienie zdolności umysłowych podczas biegania. Osoby aktywne fizycznie odznaczają się większą zdolnością podejmowania właściwych decyzji, lepszym planowaniem, a także sprawniej funkcjonującą pamięcią krótkotrwałą. Dlatego bieganie świetnie można wykorzystać na naukę – na przykład angielskich słówek nagranych na odtwarzaczu mp3.

Wreszcie – bieganie poprawia samopoczucie. Podczas intensywnego wysiłku, nasz organizm wydziela endorfiny, czyli tak zwane hormony szczęścia. Według badań klinicznych aktywność fizyczna zmniejsza niepokój i wpływa wspaniale na jakość snu, a nawet pomaga w leczeniu depresji.

Jak widać warto biegać. Na co więc czekamy? Do biegu, gotowi… start!

Źródło tekstu i grafiki: http://bieganie.pl/?cat=123

|