wrz
9

Luksusowy Wiedeń

W Wiedniu ekspresowo powstają kolejne luksusowe hotele i butiki – wszystko po to, aby przyciągnąć jeszcze więcej turystów z krajów arabskich, a także Azji czy Rosji. Takie rozszerzenie oferty turystycznej może się przyczynić do zwiększenia popytu na tłumaczenia.

Do tej pory najbogatsza klientela przyjeżdżająca do austriackiej stolicy zatrzymywała się w takich hotelach jak Sacher, Bristol, Imperial, a także korzystała z dobrodziejstw słynnej „uliczki luksusu” czyli Kohlmarkt. Obecnie Wiedeń ma do zaoferowania zamożniejszym turystom znacznie więcej.

W ostatnich miesiącach otworzono tu parę wspaniałych pięciogwiazdkowych hoteli (m. in. Ritz Carlton i Kemipinski), a w przyszłym roku turyści będą mogli skorzystać z Four Seasons i Park Hyatt. Ponadto w centrum miasta pojawiły się butiki słynnych firm: Louis Vuitton, Emporio Armani i Prada, a wkrótce można się spodziewać otwarcia magazynu Yves Saint Laurent.

Wszystko to powstaje z myślą o tych, którzy kojarzą Wiedeń ze szczytem luksusu. Jak pokazują badania, Austria stała się od niedawna ulubionym miejscem wycieczek turystów z Azji i krajów arabskich. Do Wiednia wybierają się również chętnie rosyjscy miłośnicy ekskluzywnych hoteli. Z kolei najwięcej w austriackich kasach  – bo średnio aż 623 euro dziennie – zostawiają goście chińscy. Warto zaznaczyć, że sporo wielbicieli luksusowych marek to rodowici Austriacy (szacuje się, że w Austrii mieszka ponad 77 tys. milionerów).

Wyraźny rozwój ekonomiczny Austrii i inwestowanie w turystykę może wiązać się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na tłumaczenia w języku niemieckim i z języka niemieckiego.

Źródło tekstu i grafiki: http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/swiat,27/wieden-nowa-stolica-luksusu,96917,1,0.html

|