maj
25

Czytaj i reżyseruj

„Twoja książka – Twoja obsada” pod takim hasłem ruszyła wyjątkowa kampania reklamowa promująca czytelnictwo przygotowana dla sieci księgarń Steimatzky. Czytając, można samodzielnie wybrać idealnego bohatera występującego w książce – a wszystko dzięki potędze wyobraźni. Takiej swobody nie dają filmy.

Agencja ACW Grey z Tel-Awiwu przygotowała znakomitą kampanię reklamową dla izraelskiej sieci księgarń Steimatzky. Nowa akcja zwraca uwagę na potęgę wyobraźni czytelnika – podczas lektury możemy sobie wyobrazić opisywanych bohaterów. to pozwala na dużą dowolność. Z kolei filmy i seriale zrealizowane na podstawie książek, narzucają widzowi obsadę. To jest przyczyną częstych rozczarowań. Może się na przykład okazać, że  aktorzy wybrani przez reżysera, nie odpowiadają naszej wizji.

Na plakatach promujących nową akcję przedstawiono aktorów w strojach klasycznych bohaterów literackich – Sherlocka Holmesa (na zdj.), Czerwonego Kapturka czy Don Kichota. Biorą oni udział w castingu (na każdym z plakatów widnieje kartka z angielskim napisem „auditions”, co można przetłumaczyć jako „przesłuchania”). To my sami jako czytelnicy dobieramy najlepszą obsadę, nierzadko w wyobraźni „stwarzamy”  idealnych aktorów. Wchodzimy więc w rolę reżysera – wystarczy tylko sięgnąć po książkę i zacząć czytać!

Jak wynika z przeprowadzonych niedawno badań, ponad połowa Polaków w ogóle nie sięga po książki. Być może podobna akcja przeprowadzona w naszym kraju zmieniłaby ten stan rzeczy?  

Źródło tekstu i grafiki: http://booklips.pl/newsy/twoja-ksiazka-twoja-obsada-nowa-kampania-reklamowa-dowodzaca-wyzszosci-ksiazek-nad-filmami/

|