lip
31

Apetyt na odchudzanie

Chcąc zrzucić trochę zbędnej wagi, zazwyczaj głowimy się nad tym, jaką dietę wybrać. A może wystarczy wprowadzić produkty zmniejszające apetyt do swojego menu? Na szczęście w polskiej kuchni ich nie brakuje!

Oto produkty, które skutecznie zmniejszają apetyt:

jabłka – zjedzenie tego wspaniałego owocu na pół godziny przed posiłkiem sprawi, że błonnik i woda wypełnią żołądek i w rezultacie zjemy mniej;
rośliny strączkowe (ciecierzyca, soczewica, groch, fasola) – nie są kaloryczne, za to bardzo bogate w białko, błonnik czy żelazo. Badania naukowe przeprowadzone przez wybitnych specjalistów wykazały, że ci, którzy jedzą rośliny strączkowe są bardziej syci od tych, którzy po nie nie sięgają;
gorzka czekolada – taki przysmak obniża ciśnienie krwi, chroni serce i mózg, ogranicza również apetyt na słodkie produkty;
jajka – jajecznica zjedzona na śniadanie zapewni poczucie sytości na długi czas. Warto pamiętać, że osoby regularnie jedzące śniadania o wysokiej zawartości białka, spożywają mniej kalorii w ciągu dnia;
ogórki konserwowe, kiszona kapusta – spożywanie sfermentowanych potraw powoduje zmniejszenie apetytu. Jak to wytłumaczyć? Badania amerykańskich naukowców udowodniły, że te produkty stymulują tworzenie hormonów odpowiedzialnych za uczucie sytości;
orzechy – są bogate w zdrowe tłuszcze, a także błonnik oraz białko;
owsianka – ma więcej błonnika i białka niż zwykłe płatki śniadaniowe. Warto przeprowadzić małą rewolucję śniadaniową i przyrządzić sobie sycącą owsiankę;
przyprawa chili – według czasopisma naukowego „Appetite” dodanie ¼ łyżeczki chili do posiłku zwiększa uczucie sytości;
woda – szklanka wody skutecznie niweluje napady głodu. Warto się napić, gdy będziemy się chcieli skusić na jakąś kaloryczną przekąskę – po dziesięciu minutach apetyt minie;
zupy – znakomicie zmniejszają apetyt, bo zabierają dużo miejsca w żołądku, a jednocześnie nie odznaczają się wysoką kalorycznością;
białko serwatkowe – to najbardziej sycący rodzaj białka. Występuje w produktach mlecznych.

Czas pomyśleć o tym, aby powyższe produkty częściej gościły na naszych talerzach!

Źródło tekstu i grafiki: http://stylzycia.newsweek.pl/produkty-zmniejszajace-apetyt-newsweek-pl,galeria,344222,1.html

|