gru
5

Lego „Friends” podbija serca dziewcząt

Jak poinformowali specjaliści z Lego, seria klocków „Friends” – zaprojektowana specjalnie dla dziewcząt – cieszy się dużym zainteresowaniem. W ramach tych zestawów dzieci mogą zbudować m.in. salon piękności, gabinet weterynaryjny czy kawiarnię.

Jak się okazuje, znakomita seria klocków Lego „Friends” to pierwszy od dwudziestu lat sukces linii produktów zaprojektowanych specjalnie z myślą o dziewczętach. Jak powiedział w jednym z wywiadów Bali Padda, dyrektor ds. operacyjnych Lego, od dawna próbowano dotrzeć do tej grupy klientów. 

Trzy lata temu producent wypuścił na rynek serię produktów „Friends” wzorowanych na centrach handlowych, domu, plaży i salonu dla zwierząt. Jak wynika z analiz ekonomicznych, jej sprzedaż rosła 20% każdego roku. Jak tłumaczyli specjaliści z Lego, choć firma od lat wypuszczała na rynek wyjątkowe produkty skierowane zarówno do chłopców, jak i dziewcząt, to brakowało tych, które naprawdę przemawiałyby do tej drugiej grupy. 

Jak wynika z danych Narodowej Federacji Handlu USA, w tym roku słynne duńskie klocki nadal zajmują pierwsze miejsce w rankingu prezentów dla chłopców, a w analogicznym rankingu zabawek dla dziewczynek – miejsce szóste, za produktami Disneya. 

Źródło tekstu i grafiki: http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/dziewczynki-polubily-lego-sukces-koncernu-po-20-latach-staran,493901.html

|