wrz
14

Święto samochodów we Frankfurcie

Dziś – 14 września 2015 r. – we Frankfurcie rozpoczął się Międzynarodowy Salon Samochodowy, jedna z największych imprez motoryzacyjnych. W tym roku pokazanych zostanie aż 210 nowych samochodów. Niektóre z nich pochodzą z polskich fabryk.

Rynek motoryzacyjny w Europie ma się znakomicie. Jak wynika z najnowszych badań ekonomicznych, tempo wzrostu w tej branży będzie w tym roku przynajmniej dwukrotnie wyższe niż w ubiegłym (na uwagę w tym kontekście zasługuje zwłaszcza rynek hiszpański, który w każdym miesiącu rośnie o ponad 20%). Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, zostaną zaprezentowane wyjątkowe auta. Impreza rozpoczęła się dziś – 14 września 2015 r. – od zamkniętego pokazu premier. Salon będzie otwarty dla zwiedzających od 19-27 września 2015 r.

Wśród tegorocznych premier znajdą się nowe modele całkiem nowe – na przykład SUV Bentleya Bentayga, kabriolet Rolls Royce – Dawn, Astra Sports Tourer. Ten ostatni samochód wyjeżdża z fabryki Opla w Gliwicach. Został wyposażony w „motoryzacyjną nianię”, która pomoże kierowcy np. w trakcie kolizji. Kolejnym autem z polskiej fabryki (z Fiat Chrysler Automobiles z Tychów), które będzie miało premierę w trakcie niemieckiego Salonu Samochodowego jest nowa Lancia Ypsilon po modernizacji. Warto podkreślić, że producenci wyraźnie rywalizują ze sobą poprzez wyposażanie samochodów w najróżniejsze nowinki techniczne. Przykładowo w najnowszym modelu Audi 4, auto właściwie porusza się samo, a głos z nawigacji przypomina prowadzącemu, kiedy ręce powinny wrócić na kierownicę. Dzięki zamontowanym kamerom pojazd widzi to samo, co kierowca.

Jak wynika z danych, Europa (z wyjątkiem Rosji) wyszła z motoryzacyjnego kryzysu, czego nie można powiedzieć o Chinach czy Brazylii. W Państwie Środka nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży poniżej 10% w skali roku. Jednak przy sprzedawanych 1,5 mln aut rocznie, chiński rynek nadal pozostaje największym na świecie. Co się tyczy Brazylii, spadek sprzedaży aż o 23% w pierwszych siedmiu miesiącach roku, to zwiastun poważnych problemów. Na rosyjskim rynku również spada sprzedaż, ale nie spowalnia to inwestycji w tej branży – pod Kaługą Volkgswagen właśnie otworzył fabrykę silników do montowanych w Rosji VW oraz Skód. Z kolei Ford Sollers uruchomił produkcję w Tatarstanie, a Renault – zakład w Samarze.  

W dobie globalizacji tak znaczny rozwój sektora motoryzacyjnego prawdopodobnie nie byłby możliwy bez wykonania odpowiednich tłumaczeń w rozmaitych kombinacjach językowych. Tłumaczenia umożliwiają porozumienie. Dlatego właściwy przykład specyfikacji technicznych, szeroko rozumianej dokumentacji techniczno-ruchowej, schematów technicznych czy instrukcji obsługi maszyn przyczyni się do sukcesu wielu fabryk i firm motoryzacyjnych.

Źródło tekstu i grafiki: http://www4.rp.pl/Biznes/309139861-Frankfurckie-swieto-samochodow.html

|