lis
14

Oferta slow life przyciągnie turystów

Jak ocenili wybitni eksperci podczas niedawnej konferencji poświęconej turystyce kulinarnej, województwo podlaskie ma spory potencjał, aby w tym rejonie powstała oferta turystyczna związana z ideą slow life. To otwiera rozległe perspektywy przed przedsiębiorcami. 

2016-11-14_oferta-slow-life-przyciagnie-turystowOstatnio w Białymstoku odbyła się konferencja dotycząca turystyki kulinarnej w kontekście mody na slow life (za tym angielskim terminem kryje się sztuka powolnego, uważnego życia na przekór powszechnemu pędowi. Ta idea ma włoski rodowód, pojawiła się już w latach 80. ubiegłego wieku). W spotkaniu wzięło udział wielu przedstawicieli instytucji związanych z branżą turystyczną oraz przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Podczas konferencji uczyli się m.in., jak można wykorzystać regionalną kuchnię w prowadzeniu biznesu.

Województwo podlaskie kojarzy się z wieloma specjałami – potrawami z ziemniaków (babka czy kiszka ziemniaczana), sękaczem, serem korycińskim, litewskimi wędlinami (kindziuk, kumpiak). Wykorzystując lokalne produkty i smaki, można zaproponować turystom rozmaite oferty – np. warsztaty z wędzenia czy kiszenia, gotowanie na bazie naturalnych składników. Trzeba wykorzystać to, że w Polsce panuje teraz spore zainteresowanie ideą slow life i wypromować znakomite podlaskie smaki. Ważne, aby nie koncentrować się wyłącznie na produktach spożywczych. Temu przedsięwzięciu powinna towarzyszyć kompleksowa, powiązana oferta turystyczna (współpraca z właścicielami pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych). Warto przypomnieć, że w regionie powstaje Podlaski Szlak Kulinarny – ta inicjatywa, która ma mieć formę stowarzyszenia, jest w trakcie rejestracji. Współpracę przy tym projekcie zadeklarowało już ok. 40 twórców tradycyjnej żywności z regionu.

Takie przedsięwzięcie może również przyciągnąć zagranicznych turystów. To zazwyczaj wiąże się z zapotrzebowaniem na tłumaczenia, zwłaszcza marketingowe (na przykład tłumaczenia etykiet, folderów reklamowych czy ulotek). Rola tłumacza bywa nieoceniona przy realizacji tego typu inicjatyw.

Źródło tekstu i grafiki: http://www.rp.pl/Promocja-turystyczna/311099927-Slow-life-podlaskim-magnesem-na-turystow.html#ap-1

|